Sylwetka absolwenta SMS Żory

Nasz uczeń:

  • jest prawdomówny,
  • potrafi rozróżniać dobro od zła,
  • szanuje i nie zabiera cudzej własności,
  • jest asertywny w przeciwstawianiu się kłamstwu, obmowie, nakłanianiu do uzależnień i złych czynów,
  • potrafi zachować się kulturalnie w rożnych sytuacjach,
  • rkazuje szacunek starszym i stara się nieść pomoc potrzebującym,
  • kartki1rozumie, że ludzie niezależnie od pochodzenia, statusu materialnego i wyznania mają swoje prawa i obowiązki; szanuje wszystkich,
  • pokonuje własne słabości,
  • rozważnie dobiera przyjaciół,
  • potrafi właściwie odbierać, selekcjonować i wykorzystywać media publiczne oraz informacje multimedialne,
  • wie, jak należy naprawić wyrządzoną szkodę.
  • ma nawyk dbania o własne zdrowie psychiczne i fizyczne,
  • stosuje zasady zdrowego stylu życia.
  • umie tworzyć dobre relacje z rówieśnikami, współpracować w grupie,
  • potrafi zagospodarować ciekawie i z pożytkiem dla zdrowia swój czas wolny.
  • pięknie posługuje się językiem polskim,
  • docenia wartość rodziny.
  • posiada wiedzę o swoim mieście, regionie,
  • jest dumny z bycia Polakiem, charakteryzuje go patriotyzm,
  • ma świadomość, że należy do Europy, potrafi komunikować się w języku angielskim oraz drugim językiem obcym.

Uczeń po ukończeniu klasy III powinien:

  • mieć poczucie własnej wartości i dokonywać obiektywnej samooceny,
  • być otwartym i ciekawym świata,
  • dobrze znać najbliższe otoczenie,
  • samodzielnie i twórczo myśleć - posiadać właściwą hierarchię wartości,
  • być samodzielnym i dbać o swój wygląd zewnętrzny,
  • poprawnie posługiwać się językiem polskim,
  • znać zwroty grzecznościowe i stosować je w odpowiednich sytuacjach,
  • być wrażliwym na piękno przyrody, szanować ją i chronić,
  • wykorzystywać różne źródła wiedzy do rozwiązywania problemów,
  • być chętnym do podejmowania działań i współpracy w zespole,
  • być aktywnym i odpowiedzialnym w wykonywaniu powierzonych zadań,
  • potrafić zorganizować swoje miejsce pracy, pozostawić porządek po jej zakończeniu,
  • zachowywać zasady bezpieczeństwa podczas pracy i zabawy,
  • być odpowiedzialnym za swoje czyny - przestrzegać praw i obowiązków ucznia troszczyć się o zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz innych, panować nad własnymi emocjami,
  • być asertywnym i rozwiązywać konflikty bez agresji,
  • być koleżeńskim, wykazywać inicjatywę w nauce i zabawie,
  • aktywnie współuczestniczyć w życiu klasy, grupy, rodziny, społeczności lokalne,
  • być tolerancyjnym - szanować innych bez względu na ich odmienność (rasa, wyznanie, niepełnosprawność)